sTrawBerrY sHortCake TaLes

Thursday, September 27, 2007

Eee . . . bOsaN TaHAp GaBAn!

ari ni STRAWBERRY nak tukar ganti diri guna AKU. ni kire musim panas bakal melanda kot. boleh gitu? keje aku tengah melambak lambak. ni bukan kes aku dok menangguh keje tau. ni pasal org kat depan tu la asyik tukar prosedur sesuka ati je. aku rase baru je tahun lepas tukar borang penilaian baru, ni dah nak ujung semester baru cakap kene pakai borang lain.

abih tu mana yg dah buat penilaian tu nak campak mane, tak kan nak buang kot? x paham betul la diorg ni. dah satu hal lak nak tunggu borang baru tu siap cetak. ntah bila la boleh dpt, student dah nak berambus dah. dalam bahasa sopannya cuti final semester ye tuan puan. bile lambat kluar laporan mule la memekak kat telinga aku . . . apesal tak siap lagi? bile nak siap? bla bla bla . . . eeee mamaBOSAN tau!

dah la bos aku tu hangin x hengat! aku . . . jgn cakap la, silap sikit je tunggu la perang dingin akan aku lancarkan. jgn sesape cube cari pasal time tu. aku dah malas nak tunggu. ape yg ade aku terus je proceed, betul ke salah ke pepandai la korang sbg bos besar menjawab la org yg kat depan tu. aku hanya yg menurut perintah dan yg kene perintah. aku tau aku x SALAH ok!

tu belum kes cuti tanpa rekod aku kene beku! otak aku pun dah sejuk beku dok kat lab ni sensorang. masa meeting pengurusan bukan main lagi, 'jgn risau kalau awak bercuti, kami akan cari pengganti kerja awak kat lab'. sampai sekarang hampeh! mulut manis sbb kene ikut prosedur ISO. plastik semua tu! aku gak yg jadi hamba tebusan bile ade kerja x beres . . . bile success kredit nama aku pun tarak!

tengok la lepas ni kalau pointer penilaian prestasi aku teruk, tak nak aku sign de. bos panggil, tau la aku menjawab A sampai Z nape aku tak setuju ngan markah aku tu. cube lah!

Labels:

baked by sTrAwBeRrY sHorTcAkE at 11:13 AM

5 Comments:

aku selalu pk, kalo aku jd boss aku takkan buat mcm ni..pasai apa la boss2 yg ada skrg sangat arrogant kan?kan?kan?membuli je kejenya.

September 28, 2007 at 3:10 PM  

sabar wak sabar,hehee..mmg geram sesangat bila terjadi camtu...sypun dulu masa mula2 kerja slalu kena camtu..rasul kata ckp org yg paling kuat ialah org yg dapat tahan diri dari marah..:)

September 28, 2007 at 3:28 PM  

nape lah dowang ni masih tahap lame?bos mama amat lah baik..susah dapat bos mcm ni tau...tp sedih,dia nak resign dah..hik..hik..tkut dapat bos yg cenggitu ler...

September 28, 2007 at 4:52 PM  

hehe. sebbaik dah amik cuti siap2. dekat setengah tahun xyah jumper itu boss! :D

October 1, 2007 at 11:08 AM  

luna - agaknye bos2 ni rase staf dia terlalu bijak, sbb tu dia perguna sehabis baik ;)

faisal - heheh, jadi superwomen la gamaknya

mama ranggie - untung mama

mommya - ambik cuti online je, tak yah jumpe boss. tapi tu la bila dpt jawapan TAK DILULUSKAN . . . uwaaaaaa

October 1, 2007 at 4:22 PM  

Post a Comment

<< Home